Alla inlägg under januari 2010

Av Sara - 24 januari 2010 18:51

        
Hon, kvinnan som gett dig livet.
Hon, som är så lätt att ta för givet.
Hon, som är där för dig vad som än händer och var du än gör.
Hur elak du än är och hur mycket du än förstör.
Hon, som kommer följa dig genom livet, tills du växer upp och blir stor,
Jag pratar förståss om alls våran kära mor.
Livet utan henne skulle aldrig bli det samma,
jag skulle aldrig kunna klara mig utan min mamma.
Min mamma, har funnits där så länge jag kan minnas,
Och vore det inte för henne, skulle jag inte ens finnas.
Det finns så mycket man borde tacka henne för,
Och visa sin uppskattning för allt hon gör.
 

Av Sara - 23 januari 2010 20:53

 Måste ju berätta att jag fyndat i veckan!! =) Både kläder och annat....

v i har ju faktiskt inte så många butiker här med kläder som jag verkligen gillar... det är endast lindex som jag handlar på.. ibland händer det att jag hittar något på STIL eller så men inte ofta. dom har så små strl på kläder oxå.. så är man lite större än en small så skäms man att gå in där.. :( så då går jag hellre på lindex!! Bra personal.. jättetrevliga och hjälpsamma!! där skäms man aldrig för att handla inte =)

Fyndade hos dom idag.. 2 tröjor.. enkla men snygga då man som jag väljer att klä sig efter kroppstyp. man väljer att inte avslöja så mkt midja.. Hittade även snygga leggings med skinndetaljer på sidorna! I Like!!




      

Bilderna är klickbara!



Sen så internet shoppade jag lite snygga somriga smycken från H&M... vem kan motstå ;)



          


Somriga och härligt med liiite färg till min rätt så svarta klädsel.. dock har jag börjat ha lite mer färg och har fastnat på färgen korall... ååå...=)


Från Ellos.se hittade jag dessa...



      

Ett par leggings i sammet och en bikini.... =)


Sen Fyndade vi på Erikshjälpen!! En Rörstrand servis... endast 400kr ca.. fatta vilket fynd! =)


     


ja Ni.. mer då..

Har väl inte sådär supermkt mer att berätta.. men lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om min shopping!



Av Sara - 23 januari 2010 02:01

Det är en riktigt äcklig film!! tycker inte alls om innehållet..för rått för min del..

Ser på den nu iallafall i brist på bättre... men man borde ju tänka på refrängen..

en dag imorgon oxå!!

Imorgon (lördag) vet jag inte riktigt vad som händer.. men något måste man väl kunna hitta på hoppas jag!!

Ska iallafall ner på stan en snabbis och inhandla några saker... måste på apoteket oxå. Har ju lovat gumman ett nytt nagellack så hon kan måla naglarna till på söndag. Hon ska ju nämligen på kalas! =)

På torsdag är det dax för stora killen min att börja simskola genom förskolan! Tycker det är så kul när dom fixar till sånna här aktiviteter för barnen!! så 10 gånger ska han gå på simskolan då =) ett stort plus i kanten för Lillänget! har alltid fått ett positivt intryck av lillänget... och avd som min kille går på nu är ju fenomenala på att hitta på saker för barnen! och dom är ute väldigt väldigt mycket!! =) jättebra! och personalen är helt suverän!! =)


Nej nu känns klockan väldigt mycket!!!... 02:08... GODNATT!

Av Sara - 22 januari 2010 17:27

och man sitter med datorn. som vanligt det. finns det inget annat jag kan göra då?? jo visst finns det.. men jag vill kanske inte :)

Av Sara - 18 januari 2010 22:25

Eller?

ja dom senaste dagarna har flytit på som vanligt.. vet inte riktigt om jag ens har något roligt att skriva.. inget nytt...

äntligen har det iallafall blivit lite varmare ute... nu kan man gå utanför dörren utan att frysa ihjäl.. och det är ju trevligt... väder.. ja... man har förjävla lite att skriva då man börjar blogga om vädret.. haha... =)

men va faan.. rooooligare än så här blir det nog inte är jag rädd... inte idag.. kanske någon annan dag..

alltid alltid ska det ställas till med kalas...

Av Sara - 16 januari 2010 21:28

vad gör man!?

ena stunden duger man.. andra inte.. jag orkar ärligt inte med såna här jävla fjortisfasoner längre! jag skrattar bara.. kan inte ens finna orken att ens bry mig!

Av Sara - 14 januari 2010 08:00

Jodå tackar som frågar.. det är nog rätt bra här på Sabbats idag.. kallt som faan men man överlever! =)

22 härliga uppfriskande minus ute idag! Härligt! *Not*


Ska dricka upp min andra kopp kaffe och bege mig mot sjukhuset sedan. P ska få göra en CT Buk kl 9:30 och jag vil gärna vara med och se vad dom hittar... orolig är väl självklara känslan.. även om vi har det som vi har det. Klart som fan jag bryr mig om honom!

Hoppas verkligen  det inte är något allvarligt.. =(

Så tomt hemma oxå.. och självklart blir barnen oroliga...

Men i sådana här lägen är det bäst att tänka positivt och hålla skenet uppe. Inget blir ju bättre av att man sitter och oroar ihjäl sig.

Morgonen flöt på rätt ok idag.. visst ska det sättas på tvären och vägras lite men tillslut efter mkt om och men så är alla klädda och påväg mot dagis. Det var ju inteden gladaste Volvon man startade.. hon surade på rejält och muttrade på bra innan hon beslöt sig för att ta os till destination Dagis... Men efter en lååång lämning så var hon glad efterom hon fick stå och gå på tomgången under tiden=)


Idag är jag inne på dag 4 med CB... Tog en kopp buljong igår och tror jag lyckades gå ut ketosen.. mn men.. det visar sig.

idag känner jag mig inte alls hungrig.. känner mig rätt pigg oxå efter att ha somnat efter 03:45 och upp kl 06:05..

inte alls så att jag känner att jag måste dra mig tillbaka till den varma säng jag kom ifrån...

Nu väntar en timme på fixning och doning.. på med Ansiktet och sen börjar dagen! Ska försöka hinna med mycket idag.


Kan inte släppa tanken på P... stackarn... han hade så ont.. =(

Men tur nu då han ligger där han får hjälp.. Han får 2 sorter antibiotika i dropp. En sort han får 3ggr/dygn, en sort han får 1ggr/dygn och sen ett vanligt dropp på det. Han får inte äta eller dricka NÅGONTING då han ska fasta och få en vilande tarm.


Nu ringde han.. kl 08:23. Han har liiiite mindre ont.. är nog smärtstillande sprutan som han fick runt 4 som kanske fortfarande gör sitt. han var väääldigt törstig.. det förstår jag.. gud för att inte få dricka nogonting. Han har inte druckit eller ätit någonting sedan igår innan kl 15... huuva!


Nej nu måste jag fixa mig och åka dit.

Ha en bra dag alla!!


Av Sara - 12 januari 2010 22:03

Är jag efter denna dag passerat..=)

Har fått en del gjort.. tagit bort all jul som var kvar.. tagit ner granen och paketerat den. Nu står den ute i garaget i väntan på nästa jul!

Var iväg och handlade lite mitt på dagen.. ringde 2 viktiga telefonsamtal och fick ett positivt besked på det ena... =)

Hoppas på positivt besked på det andra oxå men det väntar jag fortfarande på.

Annars har allt varit vääääldigt lugnt idag... har funderat och funderat.. =)

Nu sitter jag mest bara och spanar på bloggar.. facen.. och lite annat.. kan ju inte undvika att spana in vår/sommarkollektionerna på både H&M och ellos... man måste ju få kika lite ;)

Men jag har sagt åt mig själv att inte köpa något.. håller ju faktiskt på med Projekt "Diet" Så bättre att vänta tills man gått ner några kilon.. med några menar jag iallafall 10... Känner mig jävligt peppad den här gången! Startade igår med Ren Kur och andra dagen har passerat helt utan problem. Tänkte iallafall köra på 2 veckor om det går.. sen får man se hur mkt man gått ner.. Därefter måste man hitta en bra kost och en bra motionsform att avbyta det hela med.. man kan ju integå på diet hur länge som hellst =)

Men det känns bra för mig och det är det jag vill... någon som vill klaga? gör er inte besväret.. jag är 26 år och mogen nog att besluta själv vad jag vill... alla pratar om att sluta äta och svälta sig själv.. ok.. om det är det jag gör? Men allå.. jag har nog så pass mkt övervikt att jag inte svälter i första taget.. hahahhaahaa.. eller hur?! =)

Tycker alla ska sköta sitt lite mer då det gäller det här med bantning och dieter mm. Alla väljer SIN egen form och det dom för... vi är alla vuxna.

Alla har nog testat pulver/självsvält/spy upp maten/ mm.mm..mm kan inte nämna alla sätt!! och för vissa funkar det och för andra inte. Så alla får göra på sitt sätt.

Ingen kan ju verkligen neka till att vilja se snabba resultat på vågen och måtten? klart man blir peppad att fortsätta?

eller?



Presentation


Kanske skrattar jag nu? kanske gråter jag sen.. jag vill leva i nuet och inte ångra mig sen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Nej..men vet vem du är

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Avtryck!


Ovido - Quiz & Flashcards